Szkoła Równych Szans
(wiecej)
LOGO
(wiecej)

Kącik rodzica

  KĄCIK RODZICA 

 

  

APEL TWOJEGO DZIECKA

Posłuchaj, o co prosi Cię Twoje Dziecko

 NIE PSUJ MNIE. 
DOBRZE WIEM, ŻE NIE POWINIENEM MIEĆ TEGO WSZYSTKIEGO,
CZEGO SIĘ
DOMAGAM.
TO TYLKO PRÓBA SIŁ Z MOJEJ STRONY.

 NIE OBAWIAJ SIĘ STANOWCZOŚCI.
WŁAŚNIE TEGO POTRZEBUJĘ - POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA.

 NIE ZWRACAJ MI UWAGI PRZY INNYCH LUDZIACH, 
JEŚLI NIE JEST TO ABSOLUTNIE KONIECZNE.
O WIELE BARDZIEJ PRZEJMUJĘ SIĘ
TYM, CO MÓWISZ,
JEŚLI ROZMAWIAMY W "CZTERY OCZY".

 NIE CHROŃ MNIE PRZED KONSEKWENCJAMI.
CZASAMI DOBRZE JEST NAUCZYĆ SIĘ
RZECZY BOLESNYCH I NIEPRZYJEMNYCH.

 NIE DAWAJ MI OBIETNIC BEZ POKRYCIA.
CZUJĘ SIE STRASZLIWIE STŁAMSZONY,
KIEDY NIC Z TEGO WSZYSTKIEGO NIE WYCHODZI.

 NIE SPRAWDZAJ Z UPOREM MANIAKA MOJEJ UCZCIWOŚCI. 
ZBYT ŁATWO STRACH ZMUSZA MNIE DO KŁAMSTWA.

 NIE BĄDŹ NIEKONSEKWENTNY.
TO MNIE OGŁUPIA I TRACĘ CAŁĄ MOJĄ WIARĘ W CIEBIE.

 NIE ODTRĄCAJ MNIE, GDY DRĘCZĘ CIĘ PYTANIAMI.
MOŻE SIĘ WKRÓTCE OKAZAĆ,
ŻE ZAMIAST POPROSIĆ CIĘ O WYJAŚNIENIA,
POSZUKAM ICH GDZIE INDZIEJ.


  NIE OBAWIAJ SIĘ POSTĘPOWAĆ WOBEC MNIE TWARDO I ZDECYDOWANIE. 

JA TO WOLĘ, BO TO MI DAJE POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA.

  NIE POZWÓL MI UKSZTAŁTOWAĆ ZŁYCH NAWYKÓW.

 UFAM, ŻE TY MI POMOŻESZ WYKRYĆ JE W ZARODKU.

 NIE RÓB TAK, ABYM CZUŁ SIĘ MNIEJSZYM NIŻ JESTEM.  

TO JEDYNIE SPRAWIA, ŻE POSTĘPUJĘ GŁUPIO, ABY WYDAWAĆ SIĘ DUŻYM.

 NIE RÓB TAK, ABYM SWOJE POMYŁKI UWAŻAŁ ZA GRZECHY.

 TO ZABURZA MOJE POCZUCIE WARTOŚCI.

 NIE PRZEJMUJ SIĘ ZBYTNIO GDY MÓWIĘ: "JA CIĘ ZNIENAWIDZĘ"

TO NIE CIEBIE NIENAWIDZĘ, ALE TWOJEJ WŁADZY, KTÓRA MNIE NISZCZY.

  NIE PRZEJMUJ SIĘ ZBYTNIO MOIMI MAŁYMI DOLEGLIWOŚCIAMI. 

ONE JEDNAK PRZYCIĄGAJĄ TWOJĄ UWAGĘ, KTÓREJ POTRZEBUJĘ.

 NIE ZRZĘDŹ. JEŻELI BĘDZIESZ TAK ROBIŁ, TO BĘDĘ SIĘ BRONIŁ PRZEZ UDAWANIE GŁUCHEGO.

  NIE ZAPOMINAJ, ŻE NIE POTRAFIĘ WYRAZIĆ SIEBIE TAK DOBRZE, JAK BYM CHCIAŁ.   

DLATEGO TEŻ NIEKIEDY MIJAM SIĘ Z PRAWDĄ.

 NIE PRZESADZAJ, CO DO MOJEJ UCZCIWOŚCI.

 TO MNIE KRĘPUJE I DOPROWADZA DO KŁAMANIA.

 NIE ZMIENIAJ SWYCH ZASAD POSTĘPOWANIA ZE WZGLĘDU NA UKŁADY.  

TO WYWOŁUJE WE MNIE ZAMĘT I UTRATĘ WIARY W CIEBIE.

 NIE MÓW MI, ŻE MÓJ STRACH I OBAWY SĄ GŁUPIE.  

ONE SĄ BARDZO REALNE.

 NIGDY NAWET NIE SUGERUJ, ŻE TY JESTEŚ DOSKONAŁY I NIEOMYLNY.

PRZEŻYWAM BOWIEM ZBYT WIELKI WSTRZĄS, GDY WIDZĘ, ŻE NIE JESTEŚ TAKI.

  NIGDY NAWET NIE MYŚL, ŻE USPRAWIEDLIWIANIE SIĘ PRZEDE MNĄ JEST PONIŻEJ TWOJEJ GODNOŚCI.

 UCZCIWE USPRAWIEDLIWIANIE SIĘ WZBUDZA WE MNIE NADZWYCZAJNĄ SERDECZNOŚĆ KU TOBIE.

 NIE ZAPOMINAJ, ŻE LUBIĘ EKSPERYMENTOWAĆ.  

 NIE ZABRANIAJ MI EKSPERYMENTOWAĆ, GDYŻ BEZ TEGO NIE MOGĘ SIĘ ROZWIJAĆ.

 NIE ZAPOMINAJ JAK SZYBKO ROSNĘ.

 JEST CI ZAPEWNE TRUDNO DOTRZYMAĆ MI KROKU, ALE PROSZĘ CIĘ - POSTARAJ SIĘ

  NIE BÓJ SIĘ MIŁOŚCI.

 PO PROSTU MNIE KOCHAJ TAKIEGO, JAKI JESTEM.

 

PRAWA  DZIECKA  J. KORCZAK

Niech się wreszcie każdy dowie
i rozpowie w świecie całym,
że dziecko to także człowiek,
tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,
którym za to należą się brawa,
chcąc wielu dzieci los odmienić,
spisali dla was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta
spróbujcie dobrze zapamiętać:


Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
a szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
i mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.


Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
i każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.


Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
a gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu w wiersze poukładały,
prawa dla dzieci na całym świecie,
byście w potrzebie z nich korzystały
najlepiej, jak umiecie.

Pedagogiczny alfabet

Akceptuj swoje dziecko!
Bądź dla niego oparciem!
Chwal je za każdy wysiłek!
Daj mu poczucie miłości i bezpieczeństwa!
Eliminuj powoli i rozsądnie jego niepożądane zachowania!
Formułuj precyzyjnie stawiane mu wymagania!
Gospodaruj efektownie jego czasem!
Hamuj jego agresje poprzez rozładowanie niekorzystnych emocji!
Interesuj go sobą!
Jesteś jego przewodnikiem po świecie chaosu! Pamiętaj o tym!
Kieruj wszechstronnie jego rozwojem!
Licz się z jego odmiennym zdaniem!
Łagodź pojawiające się stresy i cierpienie!
Miej dla niego cierpliwość!
Nie pozwól sobie na zwątpienie!
Okazuj mu zaufanie!
Pokaż, że jesteś jego przyjacielem!
Rozwijaj w nim wszelkie zdolności i umiejętności!
Słuchaj uważnie "bicia" jego serca!
Troszcz się o nie, jak tylko potrafisz!
Ukazuj mu jego miejsce w nieznanym jeszcze świecie!
Wierz w efekt pracy z dzieckiem!
Yyy.. to tylko niewiadoma, która też może się zdarzyć! Bo.. czyż nie?
Zachęcaj je mimo wszystko do dalszej pracy nad sobą!

Czym skorupka za młodu...?

Dzieci uczą się tego, czego doświadczają

 

Dziecko krytykowane- uczy się potępiać.

 

Dziecko otoczone wrogością- uczy się agresji.

 

Dziecko żyjące w strachu- uczy się lękliwości.

 

Dziecko doświadczające litości- uczy się rozczulać nad sobą.

 

Dziecko wyśmiewane- uczy się nieśmiałości.

 

Dziecko otoczone zazdrością- uczy się zawiści.

 

Dziecko zawstydzane- uczy się poczucia winy.

 

Dziecko zachęcane- uczy się wiary w siebie.

 

Dziecko otoczone wyrozumiałością- uczy się cierpliwości.

 

Dziecko chwalone- uczy się wdzięczności.

 

Dziecko akceptowane- uczy się kochać.

 

Dziecko otoczone aprobatą- uczy się lubić siebie.

 

Dziecko darzone uznaniem- uczy się, że dobrze mieć cel.

 

Dziecko żyjące w otoczeniu, które potrafi się dzielić- uczy się hojności.

 

Dziecko traktowane uczciwie- uczy się prawdy i sprawiedliwości.

 

Dziecko żyjące w poczuciu bezpieczeństwa- uczy się ufności.

 

Dziecko otoczone przyjaźnią- uczy się radości życia.

 

Jeżeli żyjesz w spokoju, Twoje dziecko będzie żyło w spokoju ducha.

 

W jakim otoczeniu żyje Twoje dziecko?

 



 


 

<<   Październik   >>
NiPoWtŚrCzPtSo
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
MAPA SERWISU
STATYSTYKA